Tyto obchodní podmínky (dále jen „podmínky“) upravují práva a povinnosti smluvních stran při nákupu zboží a služeb prostřednictvím internetového obchodu provozovaného na adrese www.jkstylcz.cz (dále jen „obchod“), bez ohledu na způsob provedení objednávky (on-line, e-mailem, telefonicky) v den jejího podání.
Provozovatelem a prodávajícím je: JK Styl CZ s.r.o.,
IČ: 26825589, DIČ: CZ26825589,
se sídlem Slatina 109, PSČ 742 93, Česká republika,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 26839,
telefon: +420 777 563 698,
e-mail: info@jkstylcz.cz
(dále jen „prodávající“).
Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu prostřednictvím obchodu (dále jen „kupující“). Tyto podmínky se vztahují primárně na spotřebitele, tj. fyzické osoby, které při uzavírání a plnění smlouvy nejednají v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud kupující jedná jako podnikatel, řídí se vztahy mezi prodávajícím a kupujícím občanským zákoníkem v rozsahu, který není těmito podmínkami upraven odlišně.
Kupní smlouva vzniká přijetím (akceptací) objednávky ze strany prodávajícího. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Tyto podmínky jsou nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy.
Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí těmito obchodními podmínkami a právním řádem České republiky. Nejsou-li některé otázky těmito podmínkami výslovně upraveny, řídí se:
u spotřebitele zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vše v platném znění;
u podnikatele rovněž zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Není-li mezi smluvními stranami uzavřena trvalá rámcová smlouva v písemné formě, je základem pro dodání zboží jednotlivá objednávka kupujícího a následná akceptace ze strany prodávajícího.
V případě, že dojde ke změně těchto podmínek, platí vždy znění aktuální ke dni odeslání objednávky. Kupující, který provede objednávku po zveřejnění změny podmínek, dává najevo svůj souhlas s novým zněním.
Kupující souhlasí se zpracováním svých osobních údajů v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR), a to v rozsahu potřebném pro zpracování a plnění objednávky. Více informací o zpracování osobních údajů je uvedeno v Zásadách ochrany osobních údajů, které jsou součástí těchto podmínek.
Kupující má právo kdykoliv aktualizovat své údaje v uživatelském účtu a informovat prodávajícího o změnách ve všech údajích, které jsou součástí jeho objednávky nebo registrace. Prodávající neodpovídá za škody vzniklé v důsledku nesprávně uvedených údajů.
Pokud není výslovně uvedeno jinak, veškeré oznámení nebo komunikace mezi prodávajícím a kupujícím se provádí elektronicky (e-mailem), pokud se strany nedohodnou jinak. Odeslání objednávky kupujícímu nebo potvrzení ze strany prodávajícího je považováno za doručené v okamžiku, kdy je odesláno na uvedenou e-mailovou adresu.
Tyto obchodní podmínky jsou zveřejněny na webových stránkách obchodu www.jkstylcz.cz a jsou dostupné pro kupujícího v průběhu celého procesu objednávání. Kupující má možnost si je před odesláním objednávky prostudovat, archivovat nebo vytisknout.
Kupující – Fyzická nebo právnická osoba, která uzavírá kupní smlouvu s prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu. Kupujícím může být spotřebitel (fyzická osoba) nebo podnikatel (právnická osoba nebo fyzická osoba podnikající).
Prodávající – Společnost JK Styl CZ s.r.o., která prostřednictvím internetového obchodu nabízí zboží a služby k prodeji. Prodávající je povinen dodávat zboží a služby v souladu s podmínkami stanovenými v těchto obchodních podmínkách.
Zboží – Veškeré produkty, které prodávající nabízí prostřednictvím internetového obchodu a které může kupující zakoupit.
Smlouva – Kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím na základě objednávky, která byla potvrzena prodávajícím. Smlouva vzniká okamžikem přijetí objednávky prodávajícím.
Objednávka – Projev vůle kupujícího o koupi konkrétního zboží, který je učiněn prostřednictvím internetového obchodu, e-mailu nebo telefonicky. Objednávka obsahuje specifikaci zboží, množství a cenu, a je považována za návrh na uzavření kupní smlouvy.
Webové stránky – Internetové stránky provozované prodávajícím, na adrese www.jkstylcz.cz, prostřednictvím kterých může kupující provádět objednávky zboží a seznámit se s obchodními podmínkami a dalšími informacemi.
Uživatelský účet – Osobní rozhraní, které si kupující může vytvořit na webových stránkách, aby mohl provádět objednávky, spravovat své údaje a přistupovat k informacím o svých objednávkách.
2.1 On-line objednávka
Objednávku zboží lze provést prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.jkstylcz.cz dle návodu „Jak nakupovat“, který je k dispozici na stránkách obchodu. Pokud tento způsob není možný, lze objednávku zaslat e-mailem na adresy: info@jkstylcz.cz nebo office@jkstylcz.cz. V krajním případě je možné objednávku učinit také telefonicky na čísle +420 556 427 278.
2.2 Uzavření smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku
Při uzavírání smlouvy na dálku (např. prostřednictvím e-shopu, e-mailu nebo telefonu) poskytne prodávající kupujícímu všechny zákonem požadované informace dle § 1820 a násl. občanského zákoníku, a to ještě před uzavřením smlouvy. Tyto informace zahrnují zejména: popis zboží, celkovou cenu včetně daní a poplatků, náklady na dopravu, způsob platby a dodání, informace o právu na odstoupení od smlouvy, záruce a reklamačním řízení.
2.3 Návrh na uzavření smlouvy a její vznik
Odeslaná objednávka kupujícího je návrhem na uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy prodávající potvrdí objednávku kupujícího e-mailem. V případě, že potvrzení obsahuje nesrovnalosti, je kupující povinen neprodleně kontaktovat prodávajícího. Pokud kupující požaduje telefonické potvrzení objednávky, musí tuto skutečnost uvést v objednávce.
2.4 Údaje v objednávce
Pro platné objednání zboží je nutné vyplnit objednávkový formulář v e-shopu, který obsahuje především: specifikaci objednávaného zboží (vložením do nákupního košíku), zvolený způsob platby, způsob doručení a kontaktní údaje kupujícího potřebné pro realizaci objednávky.
2.5 Náklady na doručení
Před dokončením objednávky je kupující informován o celkové ceně včetně nákladů na doručení. Tyto náklady platí pro doručení do zemí uvedených prodávajícím. Pro doručení mimo tyto země poskytne prodávající individuální cenovou nabídku, kterou kupující může přijmout nebo odmítnout.
2.6 Závaznost objednávky
Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Objednávka je po jejím potvrzení prodávajícím závazná pro obě strany, není-li dohodnuto jinak.
2.7 Použití prostředků komunikace na dálku
Kupující bere na vědomí, že při uzavírání smlouvy budou využity prostředky komunikace na dálku (internet, telefon) a souhlasí s jejich použitím. Náklady na jejich použití (např. internetové připojení, telefonní hovory) si hradí kupující sám a nejsou účtovány nad rámec běžných sazeb.
2.8 Platnost objednávky
Platnost objednávky je podmíněna úplným a pravdivým vyplněním požadovaných údajů. Kupujícímu se doporučuje před odesláním zkontrolovat veškeré zadané informace.
2.9 Přechod vlastnického práva
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem jeho převzetí, za předpokladu, že byla uhrazena celková kupní cena. Do té doby zůstává zboží ve vlastnictví prodávajícího.
2.10 Rámcová kupní smlouva
V případě existence písemné rámcové kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím slouží každá elektronická objednávka k jejímu upřesnění. Rámcová smlouva je nedílnou součástí jednotlivých objednávek. Kupující, s nimiž je rámcová smlouva uzavřena, mohou čerpat výhody z ní vyplývající nebo z výhod oznámených na webu prodávajícího.
2.11 Předmět smlouvy
Kupní smlouva se vztahuje pouze na položky výslovně uvedené v objednávce. Prodávající se zavazuje dodat zboží v souladu s těmito specifikacemi a zajistit, že bude vyhovovat platným právním předpisům a normám v České republice.
2.12 Podmínky pro dárkové poukazy a slevy
Dárkové poukazy
Pokud prodávající nabízí dárkové poukazy, kupující může využít dárkový poukaz pouze v souladu s jeho specifikacemi a podmínkami uvedenými na poukazu. Dárkové poukazy jsou určeny pouze k nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu a mohou mít omezenou platnost, která je uvedena na poukazu nebo na webových stránkách obchodu. Poukazy není možné směnit za hotovost. Pokud hodnota nákupu překročí hodnotu dárkového poukazu, kupující je povinen doplatit rozdíl podle zvoleného způsobu platby.
Slevy a promo akce
V případě nabídky slev a promo akcí platí podmínky specifikované u každé konkrétní akce. Slevy a promo akce mohou být časově omezené a nelze je kombinovat s jinými slevami, pokud není výslovně uvedeno jinak. Slevy a promo akce se nevztahují na již zlevněné nebo akční zboží, pokud není uvedeno jinak. Slevy mohou být uplatněny pouze v rámci stanovených podmínek, které budou uvedeny na stránkách obchodu nebo v rámci konkrétní nabídky.
Uplatnění slevy
Slevové kódy musí být zadány při dokončení objednávky v nákupním košíku. Sleva bude odečtena od celkové ceny objednávky před jejím dokončením. Po uplatnění slevového kódu nebude možné jej zpětně uplatnit na již zrealizovanou objednávku.
Platnost dárkových poukazů a slev
Pokud není výslovně uvedeno jinak, platnost dárkových poukazů, slevových kódů a promo akcí je časově omezená. Po uplynutí platnosti poukazu nebo kódu již není možné tuto slevu využít.
3.1 Povinnost vyřízení objednávky
Prodávající je povinen vyřídit závazně přijatou objednávku, připravit objednané zboží k odeslání a dodat je kupujícímu na jím uvedenou doručovací adresu. Spolu se zbožím obdrží kupující daňový doklad (fakturu), který zároveň slouží jako záruční list pro účely případné reklamace, pokud není výslovně vystaven zvláštní záruční list.
3.2 Zpracování a výmaz osobních údajů
Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů, zejména podle Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR) a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. Na základě písemné žádosti má kupující právo požadovat výmaz svých osobních údajů z databáze, pokud to není v rozporu s právními nebo smluvními povinnostmi prodávajícího (např. zákonná archivace účetních dokladů).
3.3 Odmítnutí objednávky
Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku v odůvodněných případech, zejména pokud kupující opakovaně porušil své smluvní povinnosti (např. nepřevzetí zboží, neuhrazení kupní ceny). O odmítnutí objednávky bude kupující informován spolu s uvedením důvodu.
3.4 Zrušení objednávky prodávajícím
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v následujících případech:
objednané zboží se přestalo vyrábět nebo dodávat,
zboží není dostupné ve lhůtě obvyklé pro daný druh produktu,
došlo k podstatné změně ceny zboží (např. v důsledku chyby dodavatele nebo výrazné změny směnných kurzů).
V takovém případě prodávající neprodleně kontaktuje kupujícího (e-mailem nebo telefonicky) za účelem dohody o dalším postupu – např. nabídnutí alternativního zboží, úpravy objednávky nebo jejího úplného zrušení.
3.5 Vrácení přeplatku / doplatek ceny
Pokud kupující uhradil cenu bankovním převodem a následně dojde ke snížení ceny objednaného zboží (např. po slevě), bude rozdíl kupujícímu vrácen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů.
V případě navýšení ceny bude kupující předem informován a má právo se rozhodnout, zda s novou cenou souhlasí. Pokud ne, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
Deklarované dárky ke zboží mohou být ze strany prodávajícího nahrazeny dárky obdobné hodnoty a charakteru. Dárky nejsou samostatně právně vymahatelné a nelze na ně uplatnit finanční náhradu.
3.6 Slevy, doprava a platby
Aktuální informace o slevách, způsobech dopravy a možnostech platby jsou zveřejněny na webové stránce prodávajícího v sekci „Slevy, doprava, platba“. Tyto podmínky jsou závazné pro všechny objednávky podané po datu jejich aktualizace. Objednávky podané před změnou se řídí podmínkami platnými v den jejich odeslání.
3.7 Odpovědnost za obsah webu a zboží
Chyby v textech a cenách
Prodávající se snaží zajistit správnost všech informací uvedených na webových stránkách, avšak v případě, že dojde k chybám (např. v cenách, popisech zboží nebo dostupnosti), si prodávající vyhrazuje právo na jejich opravu. V případě, že dojde k chybě v ceně zboží nebo jiných technických údajích, prodávající nebere odpovědnost za chyby vzniklé v těchto textech, pokud objednávka nebyla ještě potvrzena. V takovém případě prodávající kontaktuje kupujícího za účelem dohody o dalším postupu (např. oprava ceny nebo zrušení objednávky).
Odpovědnost za zboží
Prodávající nenese odpovědnost za vady zboží, které vzniknou v důsledku technických závad, nesprávného použití nebo poškození zboží kupujícím, nebo pokud kupující nepostupoval podle návodu na použití, pokud byl k dispozici. V případě zboží s vadami, které jsou předmětem záruky, má kupující nárok na reklamační řízení podle podmínek uvedených v reklamačním řádu. Prodávající nenese odpovědnost za škody vzniklé následkem použití zboží v rozporu s jeho účelem nebo neodbornou manipulací.
Odpovědnost za přímé a nepřímé škody
Prodávající nenese odpovědnost za žádné přímé ani nepřímé škody vzniklé v důsledku užívání webových stránek nebo zakoupeného zboží, včetně, ale nejen, škod způsobených ztrátou dat, ztrátou zisku, zpožděním dodávky nebo jinými nehodami, pokud není stanoveno jinak právními předpisy.
4.1 Povinnost uvést správné údaje
Kupující je povinen při objednávce uvést pravdivé, úplné a aktuální údaje, zejména doručovací adresu. Prodávající nenese odpovědnost za škody nebo zpoždění způsobené nesprávnými nebo neúplnými údaji poskytnutými kupujícím.
4.2 Povinnost odebrat a zaplatit zboží
Kupující je povinen odebrat objednané zboží a uhradit cenu dle potvrzené objednávky. Seznámení s cenou, včetně všech poplatků a nákladů na dopravu, probíhá před potvrzením objednávky.
4.3 Právo odstoupit při změně ceny
Pokud dojde po uzavření smlouvy ke zvýšení ceny zboží, má kupující – spotřebitel právo bez jakýchkoli sankcí od smlouvy odstoupit.
4.4 Právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu
Kupující – spotřebitel má právo podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Toto právo se neuplatní na zboží, které již bylo odesláno dopravci nebo na specifické výjimky dle § 1837 občanského zákoníku (např. u zboží, které bylo upraveno na přání kupujícího nebo u zboží podléhajícího rychlé zkáze).
4.5 Podmínky odstoupení od smlouvy
Pro uplatnění práva na odstoupení musí kupující doručit prodávajícímu jednoznačné oznámení (nejlépe písemně nebo e-mailem) do 14 dnů od převzetí zboží. Doporučuje se využít vzorový formulář pro odstoupení (dostupný na stránkách obchodu).
4.6 Vrácení zboží
Kupující je povinen zboží po odstoupení vrátit nejpozději do 14 dnů ode dne oznámení odstoupení, a to nepoškozené, nepoužité a v původním (nebo odpovídajícím) obalu.
4.7 Náklady na vrácení zboží
Kupující nese náklady na vrácení zboží, včetně případů, kdy zboží pro svou povahu nelze vrátit obvyklou poštovní cestou (§ 1820 odst. 1 písm. g občanského zákoníku). Zásilky na dobírku nebudou převzaty.
4.8 Vrácení nákladů na dopravu
V případě odstoupení od smlouvy vrací prodávající spotřebiteli náklady na dodání v rozsahu odpovídajícím nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání, kromě případů, kdy kupující zvolil jiný způsob dodání.
4.9 Snížení hodnoty zboží
Pokud bylo zboží použito nebo poškozeno nad rámec běžné manipulace, má prodávající právo snížit vracenou částku o částku odpovídající snížení hodnoty (§ 1833 občanského zákoníku).
4.10 Podmínky vrácení peněz
Prodávající vrátí kupujícímu peněžní prostředky bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu bylo oznámeno odstoupení. Není však povinen peníze vrátit dříve, než zboží obdrží zpět nebo než kupující prokáže jeho odeslání.
4.11 Způsob vrácení peněz
Vrácení peněz proběhne stejným způsobem, jaký byl použit při platbě, pokud se obě strany nedohodnou jinak. Kupujícímu tím nesmí vzniknout další náklady.
4.12 Výjimky z práva na odstoupení
Podle § 1837 občanského zákoníku není možné odstoupit od smlouvy v těchto případech:
pokud bylo zboží upraveno podle přání kupujícího,
pokud podléhá rychlé zkáze,
pokud bylo zboží rozbaleno a z hygienických důvodů jej nelze vrátit,
pokud bylo zboží používáno nad rámec běžného vyzkoušení. Kupující je povinen být informován o výjimkách již při objednávce.
4.13 Kontrola zásilky při převzetí
Kupujícímu, který je spotřebitelem, se důrazně doporučuje zkontrolovat stav zásilky při převzetí (např. počet balíků, neporušenost obalu). Pokud je zásilka poškozena, měl by kupující neprodleně informovat prodávajícího a ideálně sepsat s dopravcem zápis o škodě. Pokud došlo k poškození zásilky během přepravy a kupující neuplatní tuto skutečnost při převzetí zásilky ani nesepsal zápis o škodě s dopravcem, může to ztížit nebo znemožnit úspěšné uplatnění reklamace škody vzniklé při přepravě.
4.14 Povinnost kontroly pro podnikatele
Kupující, který není spotřebitelem, je povinen provést kontrolu zásilky při převzetí a případné škody uplatnit výhradně vůči dopravci.
4.15 Rozdíly v množství nebo druhu zboží
Kupující je povinen nahlásit rozdíl mezi dodaným a fakturovaným zbožím nejpozději do dvou pracovních dnů od převzetí zásilky. Po ověření bude sjednána náprava.
4.16 Vrácení zboží k reklamaci
Zboží zasílané k reklamaci musí být řádně zabaleno – ideálně v původním obalu nebo jiném vhodném balení. V případě použití nevhodného obalu může být účtován poplatek za obalový materiál.
4.17 Dárky ke zboží
Pokud kupující odstoupí od smlouvy, je povinen vrátit i případné dárky, které byly poskytnuty s nákupem. V opačném případě je jejich hodnota odečtena z vracené částky.
4.18 Alternativní řešení spotřebitelských sporů
Spotřebitel má právo na alternativní řešení sporu prostřednictvím platformy pro online řešení sporů (ODR), která je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Tato platforma umožňuje spotřebitelům a prodávajícím urovnat spory týkající se online nákupů a poskytování služeb.
4.19 Ochrana osobních údajů
Veškeré osobní údaje poskytnuté kupujícím při registraci, objednávce a plnění smlouvy jsou zpracovávány v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR). Kupující má právo na přístup k těmto údajům, jejich opravu, vymazání nebo omezení zpracování v souladu s platnými právními předpisy. Více informací o ochraně osobních údajů je k dispozici v Zásadách ochrany osobních údajů.
5.1 Délka záruky
Záruční doba činí 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím, není-li u konkrétního výrobku uvedeno jinak nebo pokud zákon nestanoví jinou lhůtu. U některých druhů zboží může být záruční doba zkrácena či prodloužena, pokud je to výslovně uvedeno u výrobku a kupující s tím souhlasí.
5.2 Běh záruční doby
Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím. V případě opravy zboží v rámci reklamace se záruční doba nepřerušuje, ale prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení.
5.3 Převzetí zboží a potvrzení podmínek
Při osobním převzetí zboží kupující potvrzuje přijetí zboží a souhlas s obchodními podmínkami svým podpisem. V případě nákupu prostřednictvím e-shopu platí elektronické potvrzení jako rovnocenné. Za okamžik převzetí zboží při doručení dopravcem se považuje okamžik fyzického převzetí zboží kupujícím.
5.4 Uplatnění práva z vadného plnění
Kupující má právo uplatnit právo z vadného plnění (tzv. reklamaci) v zákonné lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží, není-li uvedeno jinak. Reklamaci lze uplatnit u prodávajícího na adrese provozovny, sídla nebo pomocí formuláře na internetových stránkách, pokud je k dispozici.
5.5 Poškození při přepravě
Kupující je povinen zkontrolovat stav zboží při jeho převzetí. V případě poškození obalu nebo zboží je nutné tuto skutečnost ihned oznámit dopravci a sepsat s ním škodní protokol. Pokud toto není učiněno, může být reklamace poškození během přepravy zamítnuta, neboť nebude možné prokázat, že k poškození došlo během přepravy.
5.6 Výluky ze záruky
Záruka se nevztahuje na vady vzniklé:
nevhodným nebo neodborným použitím zboží,
použitím v rozporu s návodem nebo technickými specifikacemi,
nesprávnou instalací, manipulací nebo údržbou,
opotřebením zboží běžným užíváním,
mechanickým poškozením vzniklým po převzetí,
úpravami zboží kupujícím nebo třetí osobou.
Záruční nároky nelze uplatnit ani u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla cena snížena (§ 2167 OZ), u použitého zboží v rozsahu odpovídajícím míře opotřebení, nebo u zboží podléhajícího rychlé zkáze.
5.7 Oznámení vady a lhůty
Vadu je nutné oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující zjistil. Pokud se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že existovala již při převzetí (§ 2161 odst. 2 OZ). Po 24 měsících nárok zaniká, pokud vada nebyla oznámena dříve.
5.8 Odpovědnost za vady při převzetí (§ 2161 – 2163 OZ)
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí:
má vlastnosti sjednané mezi smluvními stranami, případně popsané prodávajícím nebo očekávané vzhledem k povaze zboží,
je vhodné k obvyklému nebo ujednanému účelu,
odpovídá jakostí nebo provedením sjednanému vzorku nebo předloze,
je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
vyhovuje požadavkům právních předpisů.
5.9 Práva kupujícího z vadného plnění (§ 1914–1925, § 2099–2117 OZ)
V případě výskytu vady má kupující podle povahy vady tato práva:
Oprava vady (je-li možná),
Výměna za nové zboží,
Slevu z kupní ceny,
Odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o podstatné porušení smlouvy.
Kupující je povinen sdělit, které z těchto práv si zvolil při oznámení vady. Zvolený způsob nápravy nelze měnit bez souhlasu prodávajícího, s výjimkou situace, kdy se zvolený způsob ukáže jako neproveditelný.
5.10 Nepodstatné porušení smlouvy (§ 2107 OZ)
Pokud vada nepředstavuje podstatné porušení smlouvy, má kupující právo na:
odstranění vady (opravou či dodáním chybějící části),
přiměřenou slevu z ceny.
Není-li vada odstraněna včas nebo ji prodávající odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu nebo odstoupit od smlouvy.
5.11 Zánik odpovědnosti prodávajícího
Prodávající neodpovídá za vady:
které byly zjevné při převzetí zboží a nebyly kupujícím ihned oznámeny,
o kterých kupující věděl při uzavření smlouvy,
na které byla poskytnuta sleva z důvodu existence vady,
způsobené nevhodným zacházením, skladováním, úpravami či používáním v rozporu s návodem.
5.12 Místo a forma reklamace
Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci na adrese provozovny prodávajícího nebo na jiném místě určeném pro vyřizování reklamací. Reklamaci lze uplatnit písemně, e-mailem nebo prostřednictvím online formuláře, je-li k dispozici.
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje doručení reklamovaného zboží prodávajícímu spolu s popisem vady a dokladem o koupi (nebo jiným věrohodným dokladem o nákupu).
5.13 Lhůta pro vyřízení reklamace
Prodávající vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se smluvní strany nedohodnou na delší lhůtě. Pokud tato lhůta marně uplyne, má kupující právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat výměnu zboží.
6.1 Právo spotřebitele na mimosoudní řešení sporu
V případě, že mezi prodávajícím a kupujícím (spotřebitelem) vznikne spor, který se nepodaří vyřešit přímo, má spotřebitel právo obrátit se na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále jen „ZoOS“). Příslušným subjektem je Česká obchodní inspekce (dále jen „ČOI“), se sídlem: Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, internetové stránky: www.adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz, tel.: +420 296 366 360.
6.2 Podmínky pro zahájení mimosoudního řešení sporu
Spotřebitel je oprávněn zahájit mimosoudní řešení sporu pouze poté, co se mu nepodaří spor vyřešit přímo s prodávajícím. Při zahájení řízení musí spotřebitel prokázat, že se pokusil spor vyřešit přímo s prodávajícím.
6.3 Lhůta pro podání návrhu na mimosoudní řešení sporu
Návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu může spotřebitel podat do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo u prodávajícího poprvé (např. reklamací). Obsahové náležitosti návrhu jsou stanoveny v § 20n ZoOS.
6.4 Přerušení promlčecí lhůty
Od okamžiku zahájení mimosoudního řešení sporu neběží podle § 647 občanského zákoníku promlčecí a prekluzivní lhůty (§ 20p ZoOS). Pokud návrh neobsahuje předepsané náležitosti, ČOI vyzve spotřebitele k doplnění do 15 dnů (§ 20q odst. 1 ZoOS).
6.5 Důvody pro odmítnutí návrhu
ČOI návrh odmítne v případech vymezených zákonem (§ 20q odst. 2 ZoOS), například pokud:
spor nespadá do její věcné působnosti,
ve věci již rozhodl soud nebo rozhodce,
bylo zahájeno jiné řízení ve stejné věci,
návrh byl podán po lhůtě 1 roku,
návrh je zjevně bezdůvodný.
6.6 Informování o zahájení mimosoudního řešení
O zahájení mimosoudního řešení sporu ČOI informuje obě strany (§ 20r odst. 1 ZoOS). Prodávající je povinen do 15 pracovních dnů od obdržení oznámení podat vyjádření k návrhu a poskytnout ČOI nezbytnou součinnost (§ 20s ZoOS).
6.7 Lhůta pro ukončení mimosoudního řešení sporu
Mimosoudní řešení sporu musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. Ve složitých případech může být lhůta prodloužena nejvýše o dalších 90 dnů (§ 20t ZoOS).
6.8 Úloha ČOI v mimosoudním řešení sporu
ČOI není oprávněna spor rozhodnout. Vystupuje jako nezávislý prostředník, jehož úkolem je napomoci stranám k dosažení dohody. Výsledkem může být nezávislé, nezávazné stanovisko (§ 20t ZoOS).
6.9 Ukončení mimosoudního řešení sporu
Mimosoudní řízení končí:
dosažením písemné dohody stran,
jednostranným odstoupením spotřebitele,
smrtí nebo zánikem účastníka bez nástupce,
uplynutím lhůty podle § 20t ZoOS,
nebo odmítnutím návrhu (§ 20r ZoOS).
6.10 Bezplatnost mimosoudního řešení sporu
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je bezplatné. Každá strana si nese náklady spojené s řízením sama (§ 20w ZoOS).
7.1 Správce osobních údajů
Správcem osobních údajů je společnost JK Styl CZ s.r.o.,
IČ: 26825589, DIČ: CZ26825589,
se sídlem Slatina 109, PSČ 742 93, Česká republika,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 26839,
telefon: +420 777 563 698,
e-mail: info@jkstylcz.cz.
V případě jakýchkoliv dotazů ohledně ochrany osobních údajů nebo uplatnění práv, můžete kontaktovat našeho pověřence pro ochranu osobních údajů na e-mailu: administrativa.cz@standartbppo.eu.
7.2 Právní základ pro zpracování
Osobní údaje zákazníků jsou zpracovávány v souladu s právními předpisy České republiky, zejména v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR). Zpracování osobních údajů je prováděno na základě právního základu dle čl. 6 (1)(b) GDPR pro plnění smlouvy mezi zákazníkem a provozovatelem, nebo v některých případech na základě souhlasu (čl. 6(1)(a)).
Pokud to bude nezbytné, může být osobní údaje zpracovávány také na základě právního základu plnění právní povinnosti (čl. 6(1)(c) GDPR) nebo oprávněného zájmu správce nebo třetí strany (čl. 6(1)(f) GDPR).
7.3 Účel zpracování osobních údajů
Osobní údaje budou zpracovávány výhradně pro účely plnění smluvních povinností mezi provozovatelem a zákazníkem. Osobní údaje nebudou sdíleny s třetími stranami, pokud to není nezbytné pro plnění smlouvy (např. pro doručení zboží, kdy jsou údaje předávány dopravci nebo pro účely zajištění platby, kdy mohou být údaje předány bankovní instituci).
Pokud budou údaje zpracovávány pro jiné účely (např. pro marketing, zasílání newsletterů nebo jiné obchodní komunikace), bude zákazník vždy požádán o výslovný souhlas v souladu s článkem 6(1)(a) GDPR.
7.4 Zabezpečení osobních údajů
Osobní údaje zákazníků jsou chráněny proti zneužití a jsou zpracovávány s použitím vhodných technických a organizačních opatření, jako je šifrování a pravidelná aktualizace bezpečnostních systémů. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
Osobní údaje budou uchovávány po dobu nezbytnou pro naplnění účelu jejich zpracování, což bude obvykle 5 let, pokud není právně požadováno uchovávat údaje po delší dobu (např. pro účetní nebo daňové účely).
7.5 Souhlas se zpracováním osobních údajů
Uzavřením smlouvy zákazník souhlasí se zpracováním a uchováváním svých osobních údajů v databázi provozovatele do doby, než zákazník písemně vyjádří nesouhlas s tímto zpracováním. Tento souhlas je dobrovolný a může být kdykoli odvolán prostřednictvím e-mailu na info@jkstylcz.cz nebo prostřednictvím nastavení uživatelského účtu.
Souhlas může být odvolán bez negativních důsledků pro zákazníka, pokud zpracování není nezbytné pro plnění smlouvy nebo právních povinností.
7.6 Práva zákazníka
Zákazník má právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu, výmaz, přenositelnost údajů, omezení zpracování, právo vznést námitku proti zpracování a právo na výmaz. Tato práva může zákazník uplatnit zasláním žádosti na e-mail: info@jkstylcz.cz.
V případě, že správce odmítne vyhovět žádosti, má zákazník právo podat stížnost k dozorovému úřadu (Úřad pro ochranu osobních údajů v ČR).
Více informací o těchto právech lze nalézt v článcích 15–22 GDPR.
7.7 Porušení práv zákazníka
Pokud zákazník zjistí nebo má podezření, že osobní údaje jsou zpracovávány v rozporu s právními předpisy, zejména pokud jsou údaje nepřesné, může:
Požádat provozovatele o vysvětlení.
Požadovat opravu nebo vymazání nesprávně zpracovaných údajů.
Pokud zákazník není spokojen s reakcí správce, může se obrátit na dozorový úřad (Úřad pro ochranu osobních údajů).
7.8 Právo na výmaz osobních údajů
Zákazník má právo požádat o výmaz svých osobních údajů z databáze provozovatele písemnou formou (e-mailem nebo poštou). Provozovatel se zavazuje vymazat všechny údaje o zákazníkovi z databáze nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení písemné žádosti, pokud nejsou údaje nezbytné pro splnění smluvních povinností nebo právních povinností (např. účetní nebo daňové účely).
7.9 Povinnost správnosti údajů
Zákazník je povinen uvádět své osobní údaje správně a pravdivě při registraci, při objednávce prostřednictvím webového rozhraní obchodu nebo v uživatelském účtu. Zákazník je povinen neprodleně informovat provozovatele o jakýchkoliv změnách ve svých osobních údajích.
7.10 Dobrovolnost poskytnutí údajů
Zákazník potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou správné a že byl informován o tom, že jejich poskytnutí je dobrovolné, avšak nezbytné pro účely uzavření a plnění smlouvy. Pokud zákazník neposkytne požadované údaje, může to mít vliv na schopnost uzavřít smlouvu nebo poskytování služeb.
7.11 Předávání osobních údajů třetím stranám
Osobní údaje mohou být předávány třetím stranám pouze v souladu s platnými právními předpisy. Osobní údaje budou předávány třetím stranám pouze v nezbytných případech, například pro účely doručení zboží (dopravcům), pro vyřízení platby (bankám), nebo v případě právní povinnosti.
Pokud jsou údaje předávány mimo Evropskou unii, bude zajištěna odpovídající úroveň ochrany údajů na základě standardních smluvních klauzulí nebo jiných bezpečnostních opatření.
8.1 Úvodní ustanovení
Tento dokument vymezuje podmínky používání webových stránek www.jkstylcz.cz (dále jen „web“ nebo „e-shop“) a pravidla pro využívání jeho funkcionalit, služeb a produktů. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s těmito podmínkami. Pokud s těmito podmínkami nesouhlasíte, nepoužívejte tento web.
8.2 Práva a povinnosti uživatelů
Uživatel je povinen při používání webu poskytovat pravdivé a přesné údaje.
Uživatel nesmí používat webové stránky pro nezákonné účely, včetně porušování práv třetích osob.
Uživatel je povinen respektovat autorská práva a veškerá další práva vztahující se k obsahu webových stránek.
8.3 Registrace a uživatelský účet
Pokud používáte některé služby vyžadující registraci (např. nákup přes e-shop), souhlasíte s poskytnutím pravdivých a aktuálních údajů. Údaje uvedené při registraci budou zpracovány v souladu s našimi podmínkami ochrany osobních údajů.
8.4 Odpovědnost a záruky
Provozovatel webu nenese odpovědnost za obsah externích odkazů nebo služeb třetích stran, které mohou být na webu uvedeny.
Provozovatel nenese odpovědnost za výpadky dostupnosti webových stránek způsobené technickými problémy nebo událostmi mimo jeho kontrolu.
8.5 Změny podmínek
Provozovatel webu si vyhrazuje právo kdykoli změnit tyto podmínky. Změny budou zveřejněny na této stránce, přičemž změněné podmínky se stávají účinnými okamžitě po jejich zveřejnění.
9.1 Co jsou cookies?
Cookies jsou malé textové soubory, které se ukládají na zařízení uživatele při návštěvě webových stránek. Cookies umožňují webu rozpoznat vaše zařízení při opětovné návštěvě a mohou zlepšit vaši zkušenost s používáním webu.
9.2 Typy cookies, které používáme
Technické cookies: Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Umožňují navigaci na stránkách, správu uživatelského účtu, správu nákupního košíku a podobně.
Analytické cookies: Tyto cookies sbírají anonymní údaje o tom, jak uživatelé používají webové stránky. Pomáhají nám analyzovat výkon webu a zlepšovat jeho obsah a strukturu.
Cookies pro personalizaci: Tyto cookies slouží k tomu, abychom mohli přizpůsobit obsah webu a nabídku produktů na základě vašich preferencí a předchozích návštěv.
Cookies třetích stran: Některé cookies mohou být nastaveny třetími stranami, například pro zajištění funkcí jako jsou analýzy webového provozu nebo zobrazování cílené reklamy.
9.3 Jak používáme cookies?
Používáme cookies k několika účelům, včetně:
Umožnění správného fungování našich webových stránek.
Zlepšení uživatelského zážitku přizpůsobením obsahu.
Shromažďování analytických dat pro zlepšení našich služeb.
Poskytování personalizovaných marketingových nabídek a reklam.
9.4 Jak kontrolovat cookies?
Uživatelé mají možnost řídit používání cookies prostřednictvím nastavení prohlížeče. Pokud si přejete zablokovat cookies nebo smazat již uložené cookies, můžete tak učinit prostřednictvím nastavení svého prohlížeče. Však mějte na paměti, že některé části webu nemusí správně fungovat, pokud cookies zakážete.
Prohlížeč Chrome: Nastavení cookies najdete v nastavení „Soukromí a zabezpečení“ > „Cookies a další data webů“.
Prohlížeč Firefox: V menu „Nastavení“ > „Ochrana soukromí a bezpečnost“ > „Cookies a data stránek“.
Prohlížeč Safari: V menu „Nastavení“ > „Ochrana soukromí“ > „Cookies a data webů“.
Pokud chcete zjistit více o tom, jak spravovat cookies v různých prohlížečích, navštivte oficiální weby vašich prohlížečů.
9.5 Souhlas s cookies
Při první návštěvě našeho webu budete informováni o používání cookies prostřednictvím banneru. Pokud pokračujete v používání webu, souhlasíte s naším použitím cookies. Tento souhlas můžete kdykoli odvolat změnou nastavení vašeho prohlížeče.
9.6 Práva a možnosti správy osobních údajů v souvislosti s cookies
Pokud máte jakékoliv otázky nebo obavy týkající se zpracování vašich osobních údajů prostřednictvím cookies, můžete kontaktovat našeho pověřence pro ochranu osobních údajů (pokud je jmenován) nebo nás kontaktujte na e-mailové adrese info@jkstylcz.cz.
9.7 Právní základ pro zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies
Zpracování údajů pomocí cookies je založeno na:
Vašem souhlasu (pokud je vyžadován pro určité typy cookies, jako jsou cookies pro marketingové účely), nebo
Na základě oprávněného zájmu provozovatele webu, pokud jde o cookies nezbytné pro funkčnost webu nebo analytické účely.
9.8 Změny v Cookie politice
Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit tuto politiku cookies. Změny budou zveřejněny na této stránce a budou účinné okamžitě po zveřejnění.
10.1 Registrace a přístup
Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce prodávajícího získá kupující přístup do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“). Prostřednictvím tohoto účtu může kupující provádět objednávání zboží. Pokud to webové rozhraní umožňuje, může kupující objednávat zboží i bez registrace, přímo prostřednictvím webového rozhraní.
10.2 Správnost údajů
Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět všechny údaje správně a pravdivě. V případě změny jakýchkoli údajů je kupující povinen je neprodleně aktualizovat. Prodávající považuje údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží za správné.
10.3 Bezpečnost přístupu
Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o všech informacích, které jsou nezbytné pro přístup do jeho uživatelského účtu, a zajistit, aby třetí osoby k těmto informacím neměly přístup.
10.4 Zakázání přístupu třetím osobám
Kupující není oprávněn umožnit využívání svého uživatelského účtu třetím osobám. Kupující je plně odpovědný za bezpečnost svého účtu a za veškeré aktivity prováděné v jeho účtu.
10.5 Zrušení uživatelského účtu
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit uživatelský účet, zejména v případě, že kupující svůj účet nevyužívá déle než 24 měsíců, nebo pokud kupující poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
10.6 Dostupnost účtu
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména v případě nutné údržby hardwarového nebo softwarového vybavení prodávajícího, nebo v případě údržby hardwarového nebo softwarového vybavení třetích stran.
11.1 Řízení právním řádem
Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, strany sjednávají, že vztah se bude řídit českým právem, pokud není dohodnuto jinak. Tímto není dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
11.2 Jazyk smlouvy a archivace
Smlouva je uzavírána v českém jazyce, pokud to okolnosti nebrání, je možné ji uzavřít i v jiném pro strany srozumitelném jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována pro účely jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou součástí procesu objednávání v internetovém obchodě, přičemž kupující má možnost před odesláním objednávky smlouvu zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky a reklamační řád jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu, kde si je kupující může archivovat a reprodukovat.
11.3 Neplatnost jednotlivých ustanovení
Pokud je některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, je nahrazeno ustanovením, jehož smysl se co nejvíce přibližuje účelu neplatného ustanovení. Neplatnost nebo neúčinnost jednoho ustanovení neovlivňuje platnost ostatních ustanovení obchodních podmínek.
11.4 Seznámení s obchodními podmínkami
Uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi souhlasí. Kupující je dostatečně informován o těchto obchodních podmínkách a reklamačním řádu před uskutečněním objednávky a má možnost se s nimi seznámit. Tyto obchodní podmínky a reklamační řád tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.